The COPYGOLD blog

Here you'll find the things and events that inspire and shape the work of New York-based advertising copywriter Katja Bartholmess. A trend spotter, fashion friend, globetrotter and party host, she promises to entertain and delight. -- Tends to be opinionated, so read at your own peril.

Katja's blog

Das Prinzip GLOSSYBOX

Glossybox will Firmen und Kunden begeistern: Hält das Beauty-Abo, was es verspricht?

Einmal pro Monat klingelt der Paketbote und überreicht ein mit knisterndem Papier und einer edlen Satin-Schleife verziertes Päckchen. Der Inhalt: Exklusive und innovative Beauty-Produkte. Die Mission: Entdecken, probieren, erleben -- ohne Beratungs-Druck und Drogerie-Mief. Ein Traum für unzählige beautyaffine Frauen. Glossybox erfüllt ihn.

Experten-Artikel: Social Media & Kosmetik

GCI Magazine veröffentlicht meine Tipps, welche "sozialen" Aktivitäten im Beautybereich erfolgreich sind.

Als Social-Media-Fan, bekennender Beauty-Addict und professionelle Marken-Liebhaberin freue ich mich ganz besonders, dass mich GCI Magazine, einem führenden Fachmagazin für die internationale Kosmetikbranche, gebeten hat, meine Gedanken und Erfahrungen zum Thema schlüssig zusammenzustellen.

Expert Article: Social Media & Beauty

Just in: GCI magazine published my article on social media's lessons for the beauty industry.

The September issue of GCI, the leading industry magazine for the global beauty industry, just published an expert article I co-wrote with Ron Robinson of BeautyStat.

Titled Learning Social Media's Lessons it deals with the following topics:

Swap in the City: Ein echtes Marken-Erlebnis

Hautnah, frisch und wirkungsvoll: Wie Brands und Kundinnen vom Klamottentausch-Prinzip profitieren.

Hunderte von fashioninteressierten Frauen, die gleichzeitig ein brandneues Beauty-Produkt in den Händen halten und “Ich bin verliebt” rufen - ein ewiger Branding-Traum? Swap in the City ist auf dem besten Weg dazu, ihn zu erfüllen. Unser neuer Copygold-Kunde bietet ein innovatives Konzept, das potentielle Kundinnen und Brands auf einer neuen Ebene zusammenbringt.
Branding Lessons from Brands I Love #3

Read what Ido Leffler, co-founder of natural skincare brand Yes to Carrots has to say about staying true to your brand.

For this monthly interview series, I have been talking to beauty, fashion, and lifestyle brands that have a firm place in my heart and a firm grasp on how to put their products and services front and center of their audiences.

Today's brand: YES TO, Inc

Branding Lessons from Brands I Love #2

Read what Dr. Dennis Gross Skincare's CEO had to say about their approach to keeping their skincare brand connected and relevant.

For this monthly interview series, I have been talking to beauty, fashion, and lifestyle brands that have a firm place in my heart and a firm grasp on how to put their products and services front and center of their audiences.

Beauty goes social media -- but how?

The leading ladies behind digital marketing efforts of beauty giants talk about how to navigate the world of social marketing.

Whenever someone mentions the possibilities of digital and social media for the beauty industry, faces light up. But soon enough, smiles give way to furrowed brows and questions: How to get a handle on it? How to monetize it smartly? How to do it right?

 

Branding Lessons from Brands I Love

The co-founders of Rent The Runway, a service that allows customers to rent rather than buy dresses answered my questions.

Today, I'm excited to share the first edition of "Branding Lessons From the Brands I Love" with you.

For this monthly interview series, I have been talking to beauty, fashion, and lifestyle brands that have a firm place in my heart and a firm grasp on how to put their products and services front and center of their audiences.

In the hope that my curiosity yields findings that may inspire you and your work, I'm sharing the answers with you.

ARTE-Dokufilmpreis für René Frölke

"Alltagsbilder einer Familie vermischen sich mit Momentaufnahmen eines Ortes, und dazwischen malt ein Mann."

Der unglaubliche Film "Von der Vermählung des Salamanders mit der grünen Schlange" (Regie: René Frölke) auf der Duisburger Filmwoche einen der beiden Hauptpreise, den ARTE-Dokumentarfilmpreis, gewonnen.

ARTE-Dokufilmpreis für René Frölke

"Alltagsbilder einer Familie vermischen sich mit Momentaufnahmen eines Ortes, und dazwischen malt ein Mann."

Der unglaubliche Film "Von der Vermählung des Salamanders mit der grünen Schlange" (Regie: René Frölke) auf der Duisburger Filmwoche einen der beiden Hauptpreise, den ARTE-Dokumentarfilmpreis, gewonnen.

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